Koppeling met Whatsapp via Spoki mogelijk
Voeg Spoki acties toe aan je automatiseringen om WhatsApp berichtjes te sturen naar je contacten, contacten in Spoki te updaten, of Spoki automatiseringen te starten. Andersom kun je ActiveCampaign stappen toevoegen in Spoki automatiseringen om MailBlue automatiseringen te starten wanneer er iets in Spoki gebeurt. Bekijk de informatie en activiteiten in het contactprofiel binnen MailBlue.
Verbeterde koppeling met Zendesk
Synchroniseer meer data vanuit Zendesk naar Mailblue, onder andere naar contact-, deal- of accountvelden.
Verbeterde koppeling met Calendly
Verbeterde fieldmapping waarmee je informatie uit calendly ook in een deal- of accountveld kunt laten invullen.
Ook zijn alle event types nu beschikbaar voor alle gebruikers
Koppeling met LinkedIn Ads mogelijk
Nieuwe directe koppeling met LinkedIn Ads, beschikbaar vanaf een professional abonnement. Hiermee is het mogelijk om contacten aan te maken in MailBlue wanneer iemand een gesponsord of organisch lead formulier invult. Trigger ook automatiseringen op basis van deze formulierinzendingen.
Nieuwe mogelijkheden voor terugkerende betalingen in WooCommerce
Deze update is beschikbaar bij de Deep-Data koppeling met WooCommerce.
Benader je klanten extra persoonlijk door de status van een abonnement of abonnementstype, bijvoorbeeld in een automatisering, en stuur mailtje op belangrijke momenten in hun klantreis.
Campagne exporteren of opslaan als pdf met ‘print’ knop
Print je campagnes, of sla ze op als pdf, zodat je het ontwerp gemakkelijk kan delen met anderen, en zodat je een bibliotheek kan maken met je verstuurde e-mails zodat je makkelijk iets terug kan zoeken.
Verbeterde koppeling met Typeform
Met deze verbeterde koppeling is het mogelijk om field mapping in te stellen om de ingevulde informatie direct in een contact- of dealveld te zetten.
Manier om DNS in te stellen aangepast, custom mailserver domein beschikbaar
Je kunt nu een custom mailserver domein instellen (dit dient als vervanging voor het SPF record). Door de DNS records in te stellen en je domein te verifiëren, voldoe je aan de aangepaste eisen vanuit Google en Yahoo voor e-mailmarketing en geef je je mails de beste kans om goed aan te komen.
Nieuwe lettertypes en meer stylingmogelijkheden beschikbaar in formulieren
Met deze toevoeging kun je je formulieren naadloos laten aansluiten bij je huisstijl. De belangrijkste toevoegingen: 1500 nieuwe lettertypes, meer controle door tekststijl en -grootte, tekst- en achtergrondkleur kiezen met behulp van de kleurkiezer, en meer opties voor marges en randen.
Recent verwijderde contacten herstellen
Het is vanaf nu mogelijk om recent verwijderde contacten tot 30 dagen na het verwijderen, terug te zetten. Klik hiervoor bovenin in het contactoverzicht op de knop … en dan verschijnt de optie.
Stel in welke lijsten geassocieerd zijn bij automatiseringen
Met deze nieuwe functionaliteit kun je zelf instellen voor welke lijst een contact wordt uitgeschreven als hij zich uitschrijft via een automatiseringsmail.
Lees hier meer over het instellen van lijstassociaties bij automatiseringen
Nieuwe workflow bij aanmaken van campagnes
Door minder verplichte velden kun je sneller beginnen met het ontwerpen van je e-mail. Stel alle instellingen van de mail (onderwerp, afzender, lijsten) in hetzelfde scherm in, zodat je niet tussen verschillende stappen hoeft te wisselen.
Nieuwe segmentatieopties bij starttriggers van automatiseringen
Binnen de starttriggers webpagina bezocht, gebeurtenis geregistreerd, en conversie gebeurt, zijn nu extra mogelijkheden om te segmenteren.
Voortgangsbalk (progression bar) bij synchronisatie met shopify
Hiermee is het gemakkelijk om te zien hoe het synchronisatieproces verloopt.
Nieuwe logo’s voor social media beschikbaar
Logos voor “X” en “Threads” zijn beschikbaar om in het social blok in een campagne toe te voegen.
Verbeterde manier om mails in automatiseringen te managen
Het is mogelijk om de afzender van meerdere automatiseringsmails tegelijk aan te passen. Ook kun je alle mails gemakkelijk naar jezelf versturen als test.
Lees hier meer over het in bulk aanpassen van het afzender e-mailadres
Meer stylingopties bij formulieren
Heractiveer een ontkoppelde koppeling zonder instellingen te verliezen
Op de pagina van de instellingen van de koppeling is een knop toegevoegd om het ‘account opnieuw verbinden’. Zo kun je de koppeling heractiveren zonder instellingen zoals fieldmapping te verliezen.
AI om automatiseringen te maken
Met deze functionaliteit kun je door enkele prompts te geven gemakkelijk een opzet voor een automatisering maken.
Meer segmentatiemogelijkheden in starttriggers van automatiseringen
Bij de starttriggers inschrijven op lijst, uitschrijven van lijst, tag is toegevoegd en tag is verwijderd kun je nu extra segmenteren.
Nieuw kortingscoupon blok voor campagnes
Voor gebruikers van WooCommerce en Shopify is een nieuw campagneblok beschikbaar waarin het makkelijker is gemaakt om couponcodes te delen met contacten.
Meer opties voor RSS blokken
De feed wordt niet meer telkens opgehaald bij een nieuwe instelling, maar alleen wanneer nodig door op een knop te klikken. Ook kunnen algemene instellingen nu opgeslagen blijven wanneer de URL wijzigt. Deze kunnen makkelijk gereset worden door de knop ‘reset velden’.
Verbeterde tag management
Wanneer je een tag aanpast of verwijdert, worden automatiseringsacties met betrekking tot die tag ook meteen aangepast.
Segmentatie gebaseerd op hoe iemand in een automatisering is gekomen
Om makkelijker te troubleshooten kun je vanaf nu filteren op de manier waarop iemand in een automatisering is gekomen; via een starttrigger of handmatig.
Starttriggers voor automatiseringen op basis van accountvelden
Hiermee kun je gemakkelijk contacten die gelinkt zijn aan een account aan een automatisering laten starten.
Verbeterde koppeling met Salesforce
Meer mogelijkheden voor field mapping, waardoor je meer controle hebt. Ook kun je contacten in- of uitschrijven voor lijsten in Salesforce door een automatiseringsactie.
Betere zichtbaarheid wanneer koppelingen ontkoppeld zijn
Als een koppeling verbroken wordt, zul je nu automatisch een knop ‘account opnieuw verbinden’ zien, waarmee je ook gemakkelijk de koppeling opnieuw kunt leggen.
Lange velden getoond als je met je muis eroverheen zweeft
In onder andere de conditiebouwer kun je nu met je muis over een veld zweven en dan zal de volledige naam van dat veld getoond worden.
Uitlijning van mail in te stellen
Het is mogelijk om de uitlijning van de body van je mail in te stellen (rechts, links of midden), naast de (al bestaande) optie om dit binnen een tekstblok in te stellen.
AI helper in campagnes (vanaf een Plus abonnement)
Gebruik prompts om de nieuwe AI functionaliteit te laten helpen met het schrijven van de teksten.
Meer segmentatiemogelijkheid bij e-mail opens en kliks
Je kunt nu makkelijk filteren of een mail wel of niet is geopend, of op een link is geklikt binnen een bepaald tijdsbestek.
Nieuwe automatiseringsactie op basis van Salesforce integratie
Je kunt nu een contact toevoegen aan een Salesforcecampagne via een automatisering.
Mogelijkheid om hover kleur toe te voegen aan een knop
Met deze mogelijkheid kun je de kleur van een knop laten veranderen als iemand er met zijn muis overheen zweeft. Op mobiel zal de kleur veranderen zodra erop wordt geklikt.
Nieuwe segmentatiemogelijkheden: start met of start niet met
Deze mogelijkheden maken het nog makkelijker om te segmenteren.
Verbeterde segmentatiemogelijkheid door meerdere tags en lijsten tegelijk selecteren te selecteren
Segmenteren op meerdere lijsten of tags is nu makkelijker omdat het binnen 1 voorwaarde ingesteld kan worden, je hoeft dus niet meer aparte voorwaarden per lijst of tag te maken.
Links in contact-/account-/ of dealvelden nu klikbaar
Als je een link in een contactveld toevoegt, bijvoorbeeld een persoonlijke watchlink voor een webinar, kun je nu in het contactprofiel direct op de link klikken om deze te openen.
Lijst opnieuw toewijzen als gebruiker wordt verwijderd
Op het moment dat je een gebruiker verwijdert die eigenaar is van een bepaalde lijst, zul je nu de optie krijgen om deze lijst toe te wijzen aan een andere gebruiker.
Bestanden toevoegen op contact en accountniveau bij CRM
Je kunt vanaf nu bestanden toevoegen in het hele CRM systeem, dus ook bij contacten of accounts.
Antwoord op 1:1 mails in dezelfde mailwisseling
Zo komen antwoorden die je verstuurt bij het contact in dezelfde e-mailwisseling binnen, waardoor het gesprek overzichtelijker wordt.
Makkelijk sorteren tussen gekoppelde apps
De gekoppelde apps worden in alfabetische volgorde getoond, waardoor het makkelijker is om een bepaalde app te vinden.
Controle in automatisering of iemand op een lijst staat
Om te voldoen aan de wetten en richtlijnen rondom e-mailmarketing wordt er binnen een automatisering nu gecontroleerd of een contact op minimaal 1 lijst is ingeschreven. Als dat niet het geval is, wordt de mail niet verstuurd.
Verbeterde Round Robin verdeling
Bij de Round Robin verdeling van deals, worden de deals nu beter verdeeld, ook als je gebruikers toevoegt of verwijdert.
Standaardisering in input ‘Land’ veld
Het ‘land’ veld is nu een dropdownmenu met alle landen, waardoor de informatie gestandaardiseerder opgeslagen wordt, en daardoor beter bruikbaar is.
Nieuwe automatiseringstrigger op basis van order status (bij deep data ecommerce koppeling)
De trigger ‘order is bijgewerkt’ is nu te gebruiken om klanten automatisch op de hoogte te brengen van een nieuwe orderstatus.
Mogelijkheid om bevestigings e-mail bij dubbele opt-in aan te passen
In de formulierinstellingen is het nu mogelijk om de dubbele opt-in mail die ter bevestiging van de aanmelding wordt verstuurd, aan te passen.
Maak en wij een deal taak toe aan een gebruiker via een automatisering
Uitgebreidere e-mail synchronisatie voor contacten
Wanneer je je e-mail koppelt, kun je nu de mails met alle contacten die aan de deal gekoppeld zijn synchroniseren (niet alleen het primaire contact). Ook kun je mails synchroniseren met contacten die geen geassocieerde deal hebben.
Verbeterde synchronisatie naar Microsoft Dynamics 365
Tags uit MailBlue nu ook zichtbaar in Microsoft Dynamics 365, en het is mogelijk om hierop te filteren.
Bekijk deal bestanden in de app
Het is nu mogelijk om in de ActiveCampaign app bestanden die bij een deal zijn geupload te bekijken.
Verbeterde synchronisatie met Salesforce en Microsoft Dynamics 365 koppelingen
Mogelijkheid om custom object te verwijderen van contactprofiel als de integratie ontkoppeld is
Wanneer je een integratie ontkoppeld, kun je nu gemakkelijk het custom object verwijderen, zonder API call.
Verbeterde voorvertoning van de doelvoorwaarden
Als je in een automatisering met je muis over de doelstap zweeft, krijg je nu een voorvertoning van de ingestelde voorwaarden te zien.
Nieuwe social media knoppen en mogelijkheid om ze zelf toe te voegen
Het is mogelijk om een custom social media knop toe te voegen en te linken naar elke website die je maar wil.
Verbeterde filter mogelijkheden bij het takenoverzicht
In het deals- en takenoverzicht is het nu mogelijk om standaard te filteren op bijvoorbeeld een bepaalde dealeigenaar of taakverantwoordelijke.
Meer valuta’s mogelijk bij accounts en deals
Bij het aanmaken van een deal kun je nu tussen meer valuta’s kiezen via het dropdown menu
Verbeterde MFA voor betere beveiliging van je account
Recente activiteiten voor accounts zichtbaar
Het is nu mogelijk om de recente activiteiten van een account in te zien.
Mogelijkheid om personalisatietags in taaktitels te gebruiken
Bij het aanmaken van een taak via een automatisering, kun je nu personalisatietags in de taaktitel gebruiken.