Meteen 14 dagen gratis proberen (geen betaalgegevens nodig, stopt automatisch)
Elk bedrijf en elke organisatie is anders. Daarom heeft MailBlue alles in huis voor effectieve e-mailmarketing, wat je doel ook is. Nieuwe leads verzamelen? Meer loyale klanten? Of meer naamsbekendheid? Met MailBlue richt je jouw marketing en sales makkelijk maximaal in en volg je de resultaten op de voet.
Met MailBlue kun je eindeloos veel, maar hoef je niet te verdwalen. De software van MailBlue is visueel en overzichtelijk ingericht, om zo mee te kunnen werken. Met de drag-and-drop builder maak je makkelijk professionele campagnes en ook automatiseringen zet je in no-time op. Daar hoef je geen developer of designer voor te zijn. En wil je meer leren? Dan staan de starterstraining, de Academy en de Community voor je klaar.
Onze tip voor de e-commerce branche? Integreer jouw webshop en/of (betaal)systeem met MailBlue! Door beide softwares aan elkaar te koppelen, verzamel jij inzichten over jouw klanten en hun aankoopgedrag overzichtelijk in jouw MailBlue account. Deze informatie kun je vervolgens gebruiken om contacten gericht te benaderen. Zet bijvoorbeeld een ‘verlaten winkelwagen’ automatisering in om geïnteresseerden te transformeren tot klanten, of gebruik gepersonaliseerde content om vervolgaankopen te stimuleren op basis van interesses of eerdere aankopen. Daarnaast kun je de software ook inzetten om na een bepaalde periode de tevredenheid van de aankoop te meten of een review uit te vragen. Middels een integratie combineer je het beste van beide systemen, waardoor je top of mind blijft bij jouw doelgroep en tegelijkertijd de kans op omzetgroei verhoogt.
Het is natuurlijk van groot belang om leads voor jouw onderneming te verzamelen en hen te transformeren tot klant van jouw onderneming. Met het CRM-systeem van MailBlue houd je eenvoudig overzicht over alle leads en kun je taken aanmaken om ze gericht op te volgen. Denk bijvoorbeeld aan een belafspraak of het voorzien van een demo! Zijn leads klant geworden? Dan kun je hun activiteiten monitoren en belonen met behulp van ‘lead scoring’. Lead scoring draagt bij aan de loyaliteit van klanten en zorgt ervoor dat je hen van persoonlijke kortingen kunt voorzien, op basis van activiteiten. Daarnaast is MailBlue hét medium om klanten te voorzien van nieuwsbrieven of bedrijfsupdates. Heeft jouw software bijvoorbeeld een make-over gekregen? Dan laat je dit al met een paar klikken eenvoudig weten aan al jouw leads en klanten.
Zet MailBlue in om herhaalbezoeken te stimuleren! Klanten zijn ‘warme leads’ en daardoor makkelijker aan te sporen voor een (herhaal)bezoek dan personen die nog niet bekend zijn met jouw onderneming. Bedank klanten na hun bezoek, door vanuit een MailBlue automatisering een (gepersonaliseerde) e-mail te sturen. Hiermee zorg je ervoor dat klanten ook na het bezoek nog even ‘aan je denken’. Uiteraard wil je dat bezoekers nog eens terugkomen. Om dit te stimuleren kun je ze bijvoorbeeld na drie of zes maanden geautomatiseerd opvolgen met een toffe aanbieding of korting. Hiermee wordt die drempel voor het herhaalbezoek verlaagd en zijn bezoekers sneller overtuigd nog eens terug te komen. Denk bijvoorbeeld aan een kortingscode van 15% voor een volgende reservering, of een aperitief van het huis bij het volgende diner.
Wanneer je als coach aan de slag gaat met (online) trainingen of webinars, is het belangrijk om inzichtelijk te krijgen wie toegang hebben tot jouw trainingen en wie bij jouw sessies aanwezig zijn. Hier helpt onze software graag een handje bij!
MailBlue biedt verschillende koppelingsmogelijkheden met webinar- of communitysoftwares, zoals onder andere WebinarGeek en Huddle. Door de krachten van beide programma’s te combineren, kun jij focussen op datgene waar je goed in bent; coachen! De ingestelde processen voeren het administratief werk op de achtergrond voor je uit.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan geautomatiseerde processen die kijkers én niet-kijkers gericht opvolgen na een webinar, of processen die de juiste toegang verlenen voor een training of module. Handmatig werk en tijd besparen door processen te automatiseren, klinkt goed, toch?
Iedere onderneming is anders en heeft daardoor eigen behoeftes om op in te spelen. Belangrijk is dat je vooraf bedenkt wat jouw doelen en wensen zijn. Wil je bijvoorbeeld leads verzamelen om meer lezers naar jouw blogpagina te trekken? Streef je ernaar om een loyaliteitsprogramma op te zetten voor jouw winkelbezoekers? Of is het juist jouw doel om meer naamsbekendheid te krijgen? Het kan allemaal! Wat we je in ieder geval willen adviseren is om goed inzicht te houden in de betrokkenheid van contacten bij jouw (marketing)activiteiten. Deze betrokkenheid is eenvoudig te meten met een beetje hulp van onze software. Met deze inzichten kun jij energie steken in contacten die voor jou relevant en waardevol zijn!
Ontdek de kracht van MailBlue voor jullie marketing. Start in een paar kliks je proefaccount en krijg 14 dagen gratis toegang tot alle functionaliteiten.