Business-to-business

Ondernemers voor ondernemers: van zakelijke dienstverlening tot groothandels om andere bedrijven van diensten of producten te voorzien. In de wereld van B2B draait alles om vertrouwen, relaties en strategische communicatie. E-mailmarketing is voor B2B dan ook van essentieel belang om klanten te informeren, converteren en aan je te binden. Stuur je contacten follow-up mails na een beurs of webinar, houd je leads warm met kennisdeling, zoals kennissessies en whitepapers, en ga voor optimaal vertrouwen door statusupdates over bestellingen en voorraden te geven. Met MailBlue creëer je persoonlijke klantrelaties op grote schaal zonder extra werk.

MailBlue werkt samen met de leukste bedrijven:

De voordelen van MailBlue voor B2B

Automatisch gepersonaliseerde mails 

Welkomstberichten, verjaardagswensen, bedankjes of bestelbevestigingen: maak gebruik van slimme automatiseringen om een warm en vertrouwd gevoel te creëren voor duurzame klantrelaties.

Maak gebruik van follow-up mails

Is er blijvende interesse na jouw webinar of lead magnet? Stuur klanten follow-up mails met extra informatie, testimonials of nodig ze uit voor een gesprek om de band te versterken.

Altijd up to date met nieuwsbrieven

Staat er iets nieuws op de planning, zoals nieuwe producten, diensten of functionaliteiten? Houd klanten up to date met nieuwsbrieven: ideaal om ze weer opnieuw enthousiast te maken.

Ideaal voor upsell en cross-sell

Merk je dat er behoefte is aan meer of gerelateerde diensten of producten? Ga voor upsell en cross-sell en laat je klanten zien welke opties nog meer (of zelfs beter) bij hen aansluiten.

Laat MailBlue met je meegroeien

Is het tijd om uit te breiden, ook online? Wij groeien met je mee: pas daarom je e-mailmarketing gemakkelijk aan in je MailBlue-account.

Persoonlijke service, maar dan automatisch

Een sterke klantrelatie begint bij consistentie en attentheid zonder dat het je extra tijd kost. Een bedankmail na een inschrijving, een bezoek op de beurs of na het volgen van je webinar: het is dé manier om een waardevol aanbod te delen, zoals extra kennis of samenvattingen, en je waardering te laten zien. Of, wat denk je van een extra bericht, zoals een attente verjaardagswens? Ook houd je -dankzij slimme automatiseringen- klanten up-to-date rondom order- en voorraadupdates en attendeer je contacten op relevante herhaalaankopen. Met MailBlue bied je een hoogwaardige service zonder handmatige inspanning.

Van inzicht naar impact met MailBlue

B2B-klanten verwachten relevante en strategische communicatie. Met MailBlue weet je precies wat zij nodig hebben én wanneer. Analyseer bijvoorbeeld het klantgedrag en creëer unieke doelgroepen op basis van behoeften of interesses: dé manier om vervolgens gerichte en relevante aanbiedingen te doen of op-maat-gemaakte offertes toe te sturen. Stel creatieve campagnes op om je nieuwste diensten of producten te introduceren en biedt exclusieve en zakelijke voordelen aan loyale klanten, wat ook herhaalaankopen extra stimuleert. Met MailBlue maak je van inzicht omzet en versterk je klantrelaties door vertrouwen op te bouwen met strategische content & gepersonaliseerde automatiseringen. 

Handige koppelingen voor B2B

Het maximale uit je e-mailmarketing halen als B2B-onderneming? Kies uit maar liefst 850+ externe tools die jou kunnen helpen duurzame klantrelaties te ontwikkelen. Ontdek hier de meest populaire integraties voor B2B.

E-mailtips & tricks voor B2B

Loyaliteitsprogramma’s

Laat zien dat je de relatie waardeert met loyaliteitsprogramma’s, zoals een kleine gift of korting bij een eerstvolgende bestelling.

Deel succesverhalen

Maken florerende bedrijven of succesvolle namen gebruik van jouw dienst of product? Laat dit succes zien voor extra overtuiging voor nieuwe klanten.

Schrijf inspirerende blogs

Bedrijven willen weten waarom ze bij jou moeten zijn: deel daarom jouw kennis of ervaring in inspirerende blogs om klanten extra gemotiveerd of enthousiast te maken.

Heractivatie oude klanten

Zijn sommige klanten inactief geworden? Heractiveer ze met een mooi aanbod, eventueel met een aantrekkelijke korting als extra stimulans om terug te keren.

Seizoensgebonden campagnes

Nieuwe producten in aantocht die perfect passen bij het aankomende seizoen? Boost je sales met creatieve campagnes en laat jouw loyale klanten als eerste hiervan profiteren.

Persoonlijke interactie

Nieuwe klanten of leads extra overtuigen? Ga voor persoonlijke interactie, zoals een introducerend of evaluatiegesprek, of een interactief webinar.

Wat anderen zeggen over MailBlue

Ga aan de slag met MailBlue

Verstuur vandaag nog je eerste campagne

Overstapservice

Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.

Persoonlijk advies

Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.