Ondernemers voor ondernemers: van zakelijke dienstverlening tot groothandels om andere bedrijven van diensten of producten te voorzien. In de wereld van B2B draait alles om vertrouwen, relaties en strategische communicatie. E-mailmarketing is voor B2B dan ook van essentieel belang om klanten te informeren, converteren en aan je te binden. Stuur je contacten follow-up mails na een beurs of webinar, houd je leads warm met kennisdeling, zoals kennissessies en whitepapers, en ga voor optimaal vertrouwen door statusupdates over bestellingen en voorraden te geven. Met MailBlue creëer je persoonlijke klantrelaties op grote schaal zonder extra werk.
Automatisch gepersonaliseerde mails
Welkomstberichten, verjaardagswensen, bedankjes of bestelbevestigingen: maak gebruik van slimme automatiseringen om een warm en vertrouwd gevoel te creëren voor duurzame klantrelaties.
Maak gebruik van follow-up mails
Is er blijvende interesse na jouw webinar of lead magnet? Stuur klanten follow-up mails met extra informatie, testimonials of nodig ze uit voor een gesprek om de band te versterken.
Altijd up to date met nieuwsbrieven
Staat er iets nieuws op de planning, zoals nieuwe producten, diensten of functionaliteiten? Houd klanten up to date met nieuwsbrieven: ideaal om ze weer opnieuw enthousiast te maken.
Ideaal voor upsell en cross-sell
Merk je dat er behoefte is aan meer of gerelateerde diensten of producten? Ga voor upsell en cross-sell en laat je klanten zien welke opties nog meer (of zelfs beter) bij hen aansluiten.
Laat MailBlue met je meegroeien
Is het tijd om uit te breiden, ook online? Wij groeien met je mee: pas daarom je e-mailmarketing gemakkelijk aan in je MailBlue-account.
Een sterke klantrelatie begint bij consistentie en attentheid zonder dat het je extra tijd kost. Een bedankmail na een inschrijving, een bezoek op de beurs of na het volgen van je webinar: het is dé manier om een waardevol aanbod te delen, zoals extra kennis of samenvattingen, en je waardering te laten zien. Of, wat denk je van een extra bericht, zoals een attente verjaardagswens? Ook houd je -dankzij slimme automatiseringen- klanten up-to-date rondom order- en voorraadupdates en attendeer je contacten op relevante herhaalaankopen. Met MailBlue bied je een hoogwaardige service zonder handmatige inspanning.
B2B-klanten verwachten relevante en strategische communicatie. Met MailBlue weet je precies wat zij nodig hebben én wanneer. Analyseer bijvoorbeeld het klantgedrag en creëer unieke doelgroepen op basis van behoeften of interesses: dé manier om vervolgens gerichte en relevante aanbiedingen te doen of op-maat-gemaakte offertes toe te sturen. Stel creatieve campagnes op om je nieuwste diensten of producten te introduceren en biedt exclusieve en zakelijke voordelen aan loyale klanten, wat ook herhaalaankopen extra stimuleert. Met MailBlue maak je van inzicht omzet en versterk je klantrelaties door vertrouwen op te bouwen met strategische content & gepersonaliseerde automatiseringen.
Het maximale uit je e-mailmarketing halen als B2B-onderneming? Kies uit maar liefst 850+ externe tools die jou kunnen helpen duurzame klantrelaties te ontwikkelen. Ontdek hier de meest populaire integraties voor B2B.
Loyaliteitsprogramma’s
Laat zien dat je de relatie waardeert met loyaliteitsprogramma’s, zoals een kleine gift of korting bij een eerstvolgende bestelling.
Deel succesverhalen
Maken florerende bedrijven of succesvolle namen gebruik van jouw dienst of product? Laat dit succes zien voor extra overtuiging voor nieuwe klanten.
Schrijf inspirerende blogs
Bedrijven willen weten waarom ze bij jou moeten zijn: deel daarom jouw kennis of ervaring in inspirerende blogs om klanten extra gemotiveerd of enthousiast te maken.
Heractivatie oude klanten
Zijn sommige klanten inactief geworden? Heractiveer ze met een mooi aanbod, eventueel met een aantrekkelijke korting als extra stimulans om terug te keren.
Seizoensgebonden campagnes
Nieuwe producten in aantocht die perfect passen bij het aankomende seizoen? Boost je sales met creatieve campagnes en laat jouw loyale klanten als eerste hiervan profiteren.
Persoonlijke interactie
Nieuwe klanten of leads extra overtuigen? Ga voor persoonlijke interactie, zoals een introducerend of evaluatiegesprek, of een interactief webinar.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.
Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.