Een webwinkel zonder e-mailmarketing? Dat is haast als een auto zonder wielen. E-mailmarketing is daarom essentieel voor e-commercebedrijven. Breng nieuwe producten onder de aandacht met campagnes, bouw klantloyaliteit op met persoonlijke aanbiedingen of kortingen en boost je omzet met productaanbevelingen op basis van data, zoals aankoopgeschiedenis. En, wat denk je van het verhogen van de conversie met een geautomatiseerde herinnering aan de verlaten winkelmand? Laat jouw webwinkel groeien met de slimme tools van MailBlue.
Wordt een absolute sales-koning(in)!
Benut klantgegevens en gedragsinzichten om je mails geautomatiseerd af te stemmen op de behoeften en interesses van individuele klanten. Zo verhoog je de relevantie en de kans op conversie.
Optimaliseer continu je strategie
Ontdek met inzichten en analyses de populairste producten en welke campagnes het beste scoren om je strategie continu te optimaliseren en je marketing nog effectiever te maken.
Mis als klant nooit een handige update
Een welkomstbericht, bevestiging van bestelling of het aanbieden van korting: met de slimme en tijdbesparende automatiseringen deel je gemakkelijk de belangrijkste updates.
Verhoog de betrokkenheid van klanten
Productlanceringen, seizoensgebonden promoties of een verlaten winkelwagen: introduceer of herinner je klanten aan je (nieuwste) producten met slimme automatiseringen.
Laat MailBlue met je meegroeien
Of je nu pas net gestart bent of een grote webshop bent met duizenden klanten: wij groeien met je mee. Heb je behoefte aan meer? Pas je e-mailmarketing eenvoudig aan in ons portaal.
Klanten verwachten snelle en relevante communicatie en andersom wil jij hen bedanken voor hun support. Maar, iedereen een persoonlijk bericht sturen? Dat is haast onmogelijk. Dit is het moment waarop de slimme automatiseringen van MailBlue om de hoek komen. Geef nieuwe bezoekers een warm welkom met automatische welkomstmails en houdt contacten altijd op de hoogte rondom hun orderstatus om vertrouwen op te bouwen en zo loyale klanten aan je te binden. En, wat denk je van extra korting op een verjaardag of persoonlijke deals aan de hand van een loyaliteitssysteem? Met automatiseringen ben je bezig met je klanten zonder dat je dit zélf hoeft te doen. Ontdek dus snel de kracht van MailBlue voor e-commerce.
De sleutel tot verkoopsucces? Dat is precies weten wat jouw klant zoekt en wat hij of zij aan de winkelmand wil toevoegen. Met MailBlue kom je hier eenvoudig achter dankzij onze meest innovatieve tools. Creëer unieke doelgroepen met segmentatie- en personalisatie-mogelijkheden en weet wat iedere klant wil hebben door data als aankoopgeschiedenis: dit is eveneens ideaal om vervolgens relevante producten in de vorm van upsells en cross-sells aan te bieden. Ook kun je -door deze specifieke segmenten- gerichte campagnes opstellen en zo het juiste aanbod naar de juiste doelgroep op het perfecte moment versturen middels slimme automatiseringen. Met MailBlue verander je losse websitebezoekers in loyale, terugkerende klanten.
Je webshop optimaal laten draaien? Zet je e-mailmarketing zo effectief mogelijk in en kies uit maar liefst 850+ externe tools en koppel deze gemakkelijk aan je MailBlue-account. Benieuwd? Ontdek hier de meest populaire integraties voor e-commerce.
Verlaten winkelmand
Vergeet je niet iets? Verhoog namelijk je conversie en stel de verlaten winkelmand-mail. Herinner de bezoeker aan bekeken producten, eventueel met een korting of promotie.
Ideaal voor cross-sell/upsell:
Bij die net gekochte trui of laptop? Daar hoort een sjaal of muis bij! Ga voor upsell en cross-sell en bied accessoires aan die passen bij het zojuist gekochte product.
Stuur handige updates
Stel slimme automatiseringen in op basis van acties, zoals een bevestiging van bestelling, een welkomstkorting na inschrijving of breng ze op de hoogte van aankomende acties.
Seizoensgebonden campagnes
Nieuw seizoen in aantocht? Promoot je nieuwste producten in creatieve campagnes, eventueel met acties als pre-orders of ‘members first’.
Even wakker schudden:
Heeft iemand al een langere tijd geen aankoop gedaan? Dan is het tijd om diegene weer even wakker te schudden! Stuur ze een gepersonaliseerde e-mail met een speciale aanbieding of een korting voor extra kans op sales.
Social media
Nog meer online zichtbaarheid? Deel je social posts in je e-mails en verhoog je aantal volgers en de bijkomende interactie op social media voor meer merkgebondenheid.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.
Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.