Je bent een coach of cursusaanbieder en je wilt niet alleen kennis overbrengen, maar ook cursisten betrokken houden en motiveren om door te gaan. E-mailmarketing is hierin onmisbaar: het helpt je om op het juiste moment de juiste boodschap te sturen. Verzend handige reminders voor belangrijke deadlines en versterk je status als educatieve autoriteit door cursisten te inspireren en motiveren met eerdere succesverhalen: dé ideale manier om vertrouwen op te bouwen en langdurige klantrelaties te creëren. Van motiverende herinneringen tot exclusieve tips – met de juiste e-mailstrategie zorg je ervoor dat jouw cursisten gemotiveerd blijven en vaker terugkomen.
Iedereen op de hoogte van updates
Houd leerlingen up-to-date met automatiseringen, zoals inschrijvingsbevestigingen en herinneringen aan deadlines. Ook is dit ideaal voor welkomstberichten of feedbackverzoeken.
Verhoog de betrokkenheid van studenten
Je wilt zoveel mogelijk voltooide cursussen of opleidingen als resultaat: maak iedereen actief en stuur met automatiseringen motiverende e-mails, zoals badges of kortingen.
Biedt aanvullend lesmateriaal
Maak unieke doelgroepen en stuur e-mailcampagnes die aansluiten op de behoeften of interesses, zoals handige e-books of nieuwsbrieven met gratis tips als aanvullend lesmateriaal.
Ideaal voor upsell of cross-sell aanbod
Een aanvullende of gelijksoortige cursus na afronding van de huidige? Ga voor upsell- en cross-sell aanbod en laat studenten nog meer mogelijkheden zien om hun kennis uit te breiden.
Laat MailBlue met je meegroeien
Weten steeds meer studenten of cursisten jou te vinden? Laat MailBlue met je meegroeien en pas je e-mailmarketing aan op basis van de vernieuwde behoeften van jouw onderneming.
Een inschrijvingsbevestiging, een motiverende mail in de eerste week of een herinnering aan een aankomende module: met slimme automatiseringen houd je cursisten betrokken en gemotiveerd. Heb je nieuwe contacten? Geef ze een warm welkom met een reeks automatische welkomstberichten in de eerste week. Of, wat denk je van geautomatiseerde mailings in de vorm van herinneringen, zoals voor deadlines of examens? Een ander onmisbaar voordeel is het delen van motiverende tips en succesverhalen in inspirerende nieuwsbrieven: met dit extra zetje in de rug zorg jij ervoor dat een leerling met succes én enthousiasme de cursus afrondt. Cursus voltooid? Met handige feedbackverzoeken ontdek je nadien waarin je jouw dienst nog meer kunt verbeteren.
Niet iedereen heeft dezelfde leerbehoeften: zo gaat de een mogelijk sneller door de stof heen en heeft de ander behoefte aan ondersteunend lesmateriaal: door de handige tools van MailBlue creëer je eenvoudig doelgroepen op basis van voortgang en interesses. Voorkom vroegtijdige uitval door persoonlijke begeleiding op maat en stuur gepersonaliseerde mailings op basis van lessen, niveau of materiaal. Of, biedt relevante cursusaanbevelingen voor vervolgopleidingen aan. Keert een leergierige cursist weer terug? Beloon hem of haar met een passende korting. E-mailmarketing voor educatie is dus niet alleen een manier om waardevolle content te delen, ook bouw je een loyale groep met langdurige relaties op, evenals ambassadeurs die jou aanbevelen, wat jouw status als autoriteit laat stijgen. Ontdek hoe MailBlue je helpt om moeiteloos betrokkenheid, groei en inspiratie te realiseren.
Je e-mailmarketing zo effectief mogelijk inzetten voor onderwijs en educatie? Kies uit maar liefst 850+ externe tools en koppel deze gemakkelijk aan je MailBlue-account. Benieuwd? Ontdek hier de meest populaire integraties voor educatie en onderwijs.
Deel handige leertips
Deel de meest nuttige tips, bijvoorbeeld met een blog, om het leren niet alleen leuker, maar ook effectiever te maken. Zo houd je leerlingen gemotiveerd en verhoog je de kans op succes.
Ideaal voor cross-sell/upsell
Nog meer waarde aan je dienst toevoegen? Bied extra leermateriaal met upsell en cross-sell, zoals e-books of aanverwante cursussen voor wie zijn of haar kennis nóg meer wil uitbreiden.
Stuur herinneringen
Gemiste deadlines of examens voorkomen? Zorg dat niemand een belangrijke update mist dankzij handige herinneringsmails via automatiseringen.
Deel je succesverhalen
Laat de waarde van jouw cursus(sen) zien en deel succesverhalen van voorgaande studenten om studenten extra te overtuigen waarom ze bij jou moeten zijn.
Verhoog betrokkenheid
Houd leerlingen en cursisten gemotiveerd met inspirerende verhalen of doe ze een aantrekkelijk aanbod, zoals een leuke korting of aanvullend lesmateriaal.
Meer persoonlijke begeleiding
Merk je dat de betrokkenheid verminderd is? Meet met MailBlue de inactiviteit van leerlingen, motiveer hen en maak het begrijpelijker met extra ondersteunend en begeleidend lesmateriaal om van de cursus alsnog een succes te maken.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.
Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.