E–mailmarketing alleen voor webshops? Zeker niet! Ook fysieke winkels kunnen hier een groot voordeel uit halen. Met MailBlue zorg je ervoor dat je niet alleen nieuwe klanten aantrekt, maar ook een loyale en duurzame klantenkring opbouwt. Breng met creatieve campagnes speciale acties, zoals nieuwe collecties, onder de aandacht en stuur digitale coupons, zoals exclusieve kortingen, naar je contacten om deze te verzilveren in de winkel. E-mailmarketing met MailBlue maakt voor retail hét verschil door nieuwe én loyale klanten betrokken te houden waardoor ze keer op keer terug blijven komen.
Stuur je nieuwste producten in mailings
Heb je nieuwe producten in de winkel? Promoot ze via e-mail om zo klanten naar je winkel te trekken of deel handig je socials post voor extra zichtbaarheid online.
Maak seizoensgebonden campagnes
Een speciale collectie voor de feestdagen of de nieuwste zomer-items? Creëer creatieve, seizoensgebonden campagnes om klanten klaar te maken voor het nieuwe seizoen.
Kortingscodes verzilveren in de winkel
Wie wordt er nu niet blij van minder betalen? Stuur je klanten daarom speciale kortingscodes toe om te verzilveren in de winkel en zo je sales een boost te geven.
Beloon loyale klanten met exclusieve toegang
Heb je nieuwe producten? Stel je loyale klanten op de hoogte via de mail en biedt ze eerdere of exclusieve toegang. Ook ideaal om een warme band met klanten te creëren.
Laat MailBlue met je meegroeien
Begint je winkel steeds meer klanten te krijgen en heb je behoefte aan meer? MailBlue groeit met je mee: pas daarom eenvoudig je e-mailmarketing aan in ons portaal.
Als fysieke winkel wil je zo veel mogelijk klanten naar je winkel trekken: hiervoor zet je de slimme automatiseringen van MailBlue in. Creëer met onze gebruiksvriendelijke ontwerptool creatieve campagnes en zet je nieuwe collecties, tijdelijke promoties of sales-acties in deze online etalage. Verstuur met slimme automatiseringen last minute updates zoals weekenddeals of gewijzigde openingstijden of bied je klanten beloningen als een verjaardagskorting. En, werk je met een loyaliteitssysteem? Nodig je klanten dan uit voor een exclusieve, persoonlijke aanbieding in de winkel. Met de juiste e-mails op het juiste moment zorg je voor een constante stroom aan klanten in jouw fysieke shoptempel.
Concurreren met de grote spelers is natuurlijk niet makkelijk als fysieke winkel. Jij wilt je dus onderscheiden. Hoe je dit doet? Door met de software van MailBlue een stukje persoonlijkheid toe te voegen. Heb je specifieke klantgegevens en/of aankoopgeschiedenis beschikbaar? Stuur dan met slimme automatiseringen gepersonaliseerde aanbevelingen of tips of verhoog het aantal winkelbezoeken met exclusieve aanbiedingen. En, wat denk je van het stimuleren van herhaalaankopen, bijvoorbeeld door persoonlijke kortingen? Ook ideaal om hiermee oude of inactieve klanten weer te heractiveren. Door slim in te spelen op klantgedrag bouw je een sterke band op en blijven klanten in je winkel terugkomen.
Alles uit je fysieke winkel halen? Zet je e-mailmarketing zo effectief mogelijk in en kies uit maar liefst 850+ externe tools die jouw business naar een hoger niveau tillen. Benieuwd? Ontdek hier de meest populaire integraties voor retail.
Stuur handige updates
Wijzigingen van winkeltijden op speciale dagen of verjaardagskortingen? Stuur je klanten de meest handige updates via automatiseringen.
Persoonlijke begeleiding
Niet iedereen weet precies wat bij hem of haar past: biedt daarom persoonlijke begeleiding in de winkel aan om klanten te helpen de beste keuze te maken naar zijn of haar wensen.
Seizoensgebonden campagnes
Nieuw seizoen in aantocht of speciale feestdagen? Hét moment om een creatieve campagne op te stellen en je nieuwste producten onder de aandacht te brengen.
Maandelijkse nieuwsbrieven
Vers-van-de-pers producten in aantocht, een nieuwe collega of ander leuk nieuws? Geef je fysieke winkel een extra stukje persoonlijkheid en deel updates in nieuwsbrieven.
Deel inspirerende blogs
Je wilt als fysieke winkel laten zien waarom iedereen bij jou moet zijn: deel daarom jouw kennis in inspirerende blogs en verhoog zo de betrokkenheid van je klanten.
Social media
Een catchy post op social media? Deel deze via de mail met je klanten om ze aan te sporen je hier te volgen om zodoende ook je online zichtbaarheid te vergroten.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.
Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.