Software updates

Bij MailBlue zetten we ons in voor de optimalisatie van onze software. Blijf hier op de hoogte van de laatste updates.

Kleurenkiezer beschikbaar bij de AI-brandkits

Met de nieuwe update aan de AI-brandkits is een kleurkiezer toegevoegd. Je kunt hiermee eenvoudig de kleuren van je merk selecteren tijdens het ontwerpen van e-mails, zodat elke campagne trouw blijft aan de identiteit en stijl van je merk.

Lees verder

Kies het beste verzendmoment met AI (vanaf een Plus abonnement)

De nieuwe automatiseringslayout brengt diverse verbeteringen en uitbreidingen aan de bestaande functionaliteit, voor een betere ervaring bij het bouwen van automatiseringen.

Lees verder

Aangepast automatiseringsoverzicht

De nieuwe automatiseringslayout brengt diverse verbeteringen en uitbreidingen aan de bestaande functionaliteit, voor een betere ervaring bij het bouwen van automatiseringen.

Lees verder

Kalenderweergave voor campagnes

Houd gemakkelijk het overzicht van je verstuurde en ingeplande campagnes met de nieuwe kalender weergave voor campagnes.

Lees verder

Verbeterde automatiseringsacties

Verschillende automatiseringsacties zijn verbeterd met een vernieuwde lay-out en verbeterde functionaliteit, waardoor ze eenvoudiger te navigeren en in te stellen zijn.

Lees verder

Verbeterde automatiseringsacties met betrekking tot het CRM

Optimaliseer je marketing- en verkoopprocessen met de vernieuwde deal-automatiseringsacties. Voeg deals toe, update titels, fases, waardes, en eigenaren met een verbeterde lay-out en meer personalisatiefuncties.

Lees verder

Verbeterde segmenten

Houd meer overzicht en voorkom dubbele segmenten met het nieuwe segment beheer.

Lees verder

Verbeterd conversie overzicht (vanaf een Professional abonnement)

Conversies hebben een nieuw uiterlijk gekregen om het proces van het aanmaken van conversies te stroomlijnen en te vereenvoudigen.

Lees verder

Filter automatisch botkliks met BotSense (vanaf een Professional abonnement)

Deze nieuwe functie biedt nauwkeurigheid door ongeldige gegevens uit te filteren, waardoor je statistieken echte gebruikersbetrokkenheid weerspiegelen en de effectiviteit van campagnes wordt verbeterd.

Lees verder

Aangepast automatiseringsoverzicht

Het verbeterde automatiseringscanvas introduceert een reeks kleine, maar krachtige verbeteringen die zijn ontworpen om de bruikbaarheid, functionaliteit en algehele ervaring te verbeteren. Je zult ook merken dat je automatiseringen veel sneller worden geladen!

Lees verder

Genereer afbeeldingen met behulp van AI (vanaf een Plus abonnement)

Genereer zelf hoogwaardige, aangepaste afbeeldingen direct in de e-mailontwerper, zodat je tijd bespaart en je visuals perfect aansluiten op je e-mail en merk.

Lees verder

Verbeterde Label management

Houd meer overzicht met het nieuwe Label Beheer, ontworpen om je meer controle, consistentie en flexibiliteit te bieden bij het organiseren en beheren van je labels op het platform.

Lees verder

Verbeterde automatiseringsacties

Verschillende automatiseringsacties (specifiek voor Abonneren en Uitschrijven van Lijst, Tag Toevoegen en Verwijderen, en Berekeningen) zijn verbeterd, zodat ze gemakkelijker te navigeren en in te stellen zijn. Hierdoor kun je je marketingprocessen sneller automatiseren.

Lees verder

Verbeterde manier om inschrijvingen te updaten door het voorkeurencentrum

Laat contacten zelf hun inschrijving en interesses aangeven met het nieuwe voorkeurencentrum formulier, zodat ze alleen de mails krijgen waar ze interesse in hebben.

Lees verder

AI merkkit voor e-mailtemplates

Zeg vaarwel tegen uren bezig zijn met het ontwerpen van je e-mailsjablonen. Met de nieuwe AI merkkit kun je moeiteloos consistente, on-brand campagnes en content genereren, waardoor je meer tijd hebt om je te concentreren op strategische initiatieven.

Lees verder

Bescherming tegen uitschrijvingen door bots

Om botactiviteiten beter te detecteren en te elimineren, hebben we een reCaptcha toegevoegd aan het uitschrijfproces om automatische botklikken op de afmeldknop in e-mails te voorkomen.

Lees verder

AI-aanbevelingen in automatiseringen

Laat AI je helpen met het opzetten van een automatisering, speciaal afgestemd op jouw sector en bedrijfsdoelen. Met deze nieuwe functie is het activeren van volledig gebouwde automatiseringen nu eenvoudig en snel met een paar klikken, waardoor je je kunt richten op wat echt belangrijk is: het betrekken van je klanten en het laten groeien van je bedrijf.

Lees verder

Verbeterde koppeling met Stripe

Deze update brengt verschillende verbeteringen aan de bestaande functionaliteit en biedt gebruikers een nog betere ervaring.

Lees verder

Verbeterde link instellingsmogelijkheden

Deze update verbetert de zichtbaarheid en toegankelijkheid voor links en hun acties, waardoor het voor gebruikers eenvoudiger wordt om moeiteloos links toe te voegen aan hun e-mailcampagnes. Met verbeterde zichtbaarheid en het gemak van het aanmaken van links, kun je nu URL's bekijken en linkacties instellen om reacties te automatiseren wanneer contacten op links klikken.

Lees verder

Verstuur documenten in 1:1 e-mails (vanaf een Plus abonnement + CRM add on)

Je kunt nu bestanden bijvoegen aan 1-op-1 e-mails die worden verzonden via gekoppelde e-mailaccounts binnen contact-, account- en dealrecords. Of het nu gaat om voorstellen, presentaties of belangrijke documenten, je kunt nu moeiteloos bestanden delen tijdens je interacties met leads en klanten.

Lees verder

Mei 2024

Koppeling met Whatsapp via Spoki mogelijk

Voeg Spoki acties toe aan je automatiseringen om WhatsApp berichtjes te sturen naar je contacten, contacten in Spoki te updaten, of Spoki automatiseringen te starten. Andersom kun je ActiveCampaign stappen toevoegen in Spoki automatiseringen om MailBlue automatiseringen te starten wanneer er iets in Spoki gebeurt. Bekijk de informatie en activiteiten in het contactprofiel binnen MailBlue.

Verbeterde koppeling met Zendesk

Synchroniseer meer data vanuit Zendesk naar Mailblue, onder andere naar contact-, deal- of accountvelden.

Lees hier meer over de koppeling met Zendesk

April 2024

Verbeterde koppeling met Calendly 

Verbeterde fieldmapping waarmee je informatie uit calendly ook in een deal- of accountveld kunt laten invullen.
Ook zijn alle event types nu beschikbaar voor alle gebruikers

Lees hier meer over de koppeling met Calendly

Koppeling met LinkedIn Ads mogelijk

Nieuwe directe koppeling met LinkedIn Ads, beschikbaar vanaf een professional abonnement. Hiermee is het mogelijk om contacten aan te maken in MailBlue wanneer iemand een gesponsord of organisch lead formulier invult. Trigger ook automatiseringen op basis van deze formulierinzendingen. 

Nieuwe mogelijkheden voor terugkerende betalingen in WooCommerce

Deze update is beschikbaar bij de Deep-Data koppeling met WooCommerce.
Benader je klanten extra persoonlijk door de status van een abonnement of abonnementstype, bijvoorbeeld in een automatisering, en stuur mailtje op belangrijke momenten in hun klantreis. 

Maart 2024

Campagne exporteren of opslaan als pdf met ‘print’ knop

Print je campagnes, of sla ze op als pdf, zodat je het ontwerp gemakkelijk kan delen met anderen, en zodat je een bibliotheek kan maken met je verstuurde e-mails zodat je makkelijk iets terug kan zoeken.

Lees hier meer over het opslaan van je campagnes

Verbeterde koppeling met Typeform

Met deze verbeterde koppeling is het mogelijk om field mapping in te stellen om de ingevulde informatie direct in een contact- of dealveld te zetten.

Lees hier meer over de koppeling met Typeform

Februari 2024

Manier om DNS in te stellen aangepast, custom mailserver domein beschikbaar

Je kunt nu een custom mailserver domein instellen (dit dient als vervanging voor het SPF record). Door de DNS records in te stellen en je domein te verifiëren, voldoe je aan de aangepaste eisen vanuit Google en Yahoo voor e-mailmarketing en geef je je mails de beste kans om goed aan te komen.

Lees hier meer over het instellen van je DNS records

Nieuwe lettertypes en meer stylingmogelijkheden beschikbaar in formulieren

Met deze toevoeging kun je je formulieren naadloos laten aansluiten bij je huisstijl. De belangrijkste toevoegingen: 1500 nieuwe lettertypes, meer controle door tekststijl en -grootte, tekst- en achtergrondkleur kiezen met behulp van de kleurkiezer, en meer opties voor marges en randen.

Recent verwijderde contacten herstellen

Het is vanaf nu mogelijk om recent verwijderde contacten tot 30 dagen na het verwijderen, terug te zetten. Klik hiervoor bovenin in het contactoverzicht op de knop … en dan verschijnt de optie.

Stel in welke lijsten geassocieerd zijn bij automatiseringen

Met deze nieuwe functionaliteit kun je zelf instellen voor welke lijst een contact wordt uitgeschreven als hij zich uitschrijft via een automatiseringsmail.

Lees hier meer over het instellen van lijstassociaties bij automatiseringen

Januari 2024

Nieuwe workflow bij aanmaken van campagnes

Door minder verplichte velden kun je sneller beginnen met het ontwerpen van je e-mail. Stel alle instellingen van de mail (onderwerp, afzender, lijsten) in hetzelfde scherm in, zodat je niet tussen verschillende stappen hoeft te wisselen.

Lees hier meer over de nieuwe workflow

December 2023

Nieuwe segmentatieopties bij starttriggers van automatiseringen

Binnen de starttriggers webpagina bezocht, gebeurtenis geregistreerd, en conversie gebeurt, zijn nu extra mogelijkheden om te segmenteren.

Voortgangsbalk (progression bar) bij synchronisatie met shopify

Hiermee is het gemakkelijk om te zien hoe het synchronisatieproces verloopt.

November 2023

Nieuwe logo’s voor social media beschikbaar

Logos voor “X” en “Threads” zijn beschikbaar om in het social blok in een campagne toe te voegen.

Verbeterde manier om mails in automatiseringen te managen

Het is mogelijk om de afzender van meerdere automatiseringsmails tegelijk aan te passen. Ook kun je alle mails gemakkelijk naar jezelf versturen als test.

Lees hier meer over het in bulk aanpassen van het afzender e-mailadres

Meer stylingopties bij formulieren

Heractiveer een ontkoppelde koppeling zonder instellingen te verliezen

Op de pagina van de instellingen van de koppeling is een knop toegevoegd om het ‘account opnieuw verbinden’. Zo kun je de koppeling heractiveren zonder instellingen zoals fieldmapping te verliezen.

Oktober 2023

AI om automatiseringen te maken

Met deze functionaliteit kun je door enkele prompts te geven gemakkelijk een opzet voor een automatisering maken.

Meer segmentatiemogelijkheden in starttriggers van automatiseringen

Bij de starttriggers inschrijven op lijst, uitschrijven van lijst, tag is toegevoegd en tag is verwijderd kun je nu extra segmenteren.

Nieuw kortingscoupon blok voor campagnes

Voor gebruikers van WooCommerce en Shopify is een nieuw campagneblok beschikbaar waarin het makkelijker is gemaakt om couponcodes te delen met contacten.

Meer opties voor RSS blokken 

De feed wordt niet meer telkens opgehaald bij een nieuwe instelling, maar alleen wanneer nodig door op een knop te klikken. Ook kunnen algemene instellingen nu opgeslagen blijven wanneer de URL wijzigt. Deze kunnen makkelijk gereset worden door de knop ‘reset velden’.

September 2023

Verbeterde tag management

Wanneer je een tag aanpast of verwijdert, worden automatiseringsacties met betrekking tot die tag ook meteen aangepast.

Segmentatie gebaseerd op hoe iemand in een automatisering is gekomen

Om makkelijker te troubleshooten kun je vanaf nu filteren op de manier waarop iemand in een automatisering is gekomen; via een starttrigger of handmatig.

Starttriggers voor automatiseringen op basis van accountvelden

Hiermee kun je gemakkelijk contacten die gelinkt zijn aan een account aan een automatisering laten starten.

Verbeterde koppeling met Salesforce

Meer mogelijkheden voor field mapping, waardoor je meer controle hebt. Ook kun je contacten in- of uitschrijven voor lijsten in Salesforce door een automatiseringsactie.

Augustus 2023

Betere zichtbaarheid wanneer koppelingen ontkoppeld zijn

Als een koppeling verbroken wordt, zul je nu automatisch een knop ‘account opnieuw verbinden’ zien, waarmee je ook gemakkelijk de koppeling opnieuw kunt leggen.

Lange velden getoond als je met je muis eroverheen zweeft

In onder andere de conditiebouwer kun je nu met je muis over een veld zweven en dan zal de volledige naam van dat veld getoond worden.

Uitlijning van mail in te stellen 

Het is mogelijk om de uitlijning van de body van je mail in te stellen (rechts, links of midden), naast de (al bestaande) optie om dit binnen een tekstblok in te stellen.

AI helper in campagnes (vanaf een Plus abonnement)

Gebruik prompts om de nieuwe AI functionaliteit te laten helpen met het schrijven van de teksten.

Meer segmentatiemogelijkheid bij e-mail opens en kliks

Je kunt nu makkelijk filteren of een mail wel of niet is geopend, of op een link is geklikt binnen een bepaald tijdsbestek.

Juli 2023

Nieuwe automatiseringsactie op basis van Salesforce integratie

Je kunt nu een contact toevoegen aan een Salesforcecampagne via een automatisering.

Mogelijkheid om hover kleur toe te voegen aan een knop

Met deze mogelijkheid kun je de kleur van een knop laten veranderen als iemand er met zijn muis overheen zweeft. Op mobiel zal de kleur veranderen zodra erop wordt geklikt.

Nieuwe segmentatiemogelijkheden: start met of start niet met

Deze mogelijkheden maken het nog makkelijker om te segmenteren.

Juni 2023

Verbeterde segmentatiemogelijkheid door meerdere tags en lijsten tegelijk selecteren te selecteren

Segmenteren op meerdere lijsten of tags is nu makkelijker omdat het binnen 1 voorwaarde ingesteld kan worden, je hoeft dus niet meer aparte voorwaarden per lijst of tag te maken.

Links in contact-/account-/ of dealvelden nu klikbaar

Als je een link in een contactveld toevoegt, bijvoorbeeld een persoonlijke watchlink voor een webinar, kun je nu in het contactprofiel direct op de link klikken om deze te openen.

Lijst opnieuw toewijzen als gebruiker wordt verwijderd

Op het moment dat je een gebruiker verwijdert die eigenaar is van een bepaalde lijst, zul je nu de optie krijgen om deze lijst toe te wijzen aan een andere gebruiker.

Mei 2023

Bestanden toevoegen op contact en accountniveau bij CRM

Je kunt vanaf nu bestanden toevoegen in het hele CRM systeem, dus ook bij contacten of accounts.

Antwoord op 1:1 mails in dezelfde mailwisseling

Zo komen antwoorden die je verstuurt bij het contact in dezelfde e-mailwisseling binnen, waardoor het gesprek overzichtelijker wordt.

Makkelijk sorteren tussen gekoppelde apps

De gekoppelde apps worden in alfabetische volgorde getoond, waardoor het makkelijker is om een bepaalde app te vinden.

Controle in automatisering of iemand op een lijst staat 

Om te voldoen aan de wetten en richtlijnen rondom e-mailmarketing wordt er binnen een automatisering nu gecontroleerd of een contact op minimaal 1 lijst is ingeschreven. Als dat niet het geval is, wordt de mail niet verstuurd. 

Verbeterde Round Robin verdeling

Bij de Round Robin verdeling van deals, worden de deals nu beter verdeeld, ook als je gebruikers toevoegt of verwijdert.

Standaardisering in input ‘Land’ veld

Het ‘land’ veld is nu een dropdownmenu met alle landen, waardoor de informatie gestandaardiseerder opgeslagen wordt, en daardoor beter bruikbaar is.

Nieuwe automatiseringstrigger op basis van order status (bij deep data ecommerce koppeling)

De trigger ‘order is bijgewerkt’ is nu te gebruiken om klanten automatisch op de hoogte te brengen van een nieuwe orderstatus.

April 2023

Mogelijkheid om bevestigings e-mail bij dubbele opt-in aan te passen

In de formulierinstellingen is het nu mogelijk om de dubbele opt-in mail die ter bevestiging van de aanmelding wordt verstuurd, aan te passen.

Maak en wij een deal taak toe aan een gebruiker via een automatisering

Uitgebreidere e-mail synchronisatie voor contacten 

Wanneer je je e-mail koppelt, kun je nu de mails met alle contacten die aan de deal gekoppeld zijn synchroniseren (niet alleen het primaire contact). Ook kun je mails synchroniseren met contacten die geen geassocieerde deal hebben.

Verbeterde synchronisatie naar Microsoft Dynamics 365 

Tags uit MailBlue nu ook zichtbaar in Microsoft Dynamics 365, en het is mogelijk om hierop te filteren.

Maart 2023

Bekijk deal bestanden in de app

Het is nu mogelijk om in de ActiveCampaign app bestanden die bij een deal zijn geupload te bekijken.

Verbeterde synchronisatie met Salesforce en Microsoft Dynamics 365 koppelingen

  • Salesforce: meer velden kunnen worden opgehaald, waardoor het fieldmappen makkelijker is en het instellen van de koppeling sneller gaat.
  • Microsoft Dynamics 365: verbeterde sync criteria verwerking, waarbij de status van een record ook verandert naar ‘voldoet niet aan criteria’ wanneer er niet aan de synchronisatievoorwaarden wordt voldaan.

Mogelijkheid om custom object te verwijderen van contactprofiel als de integratie ontkoppeld is

Wanneer je een integratie ontkoppeld, kun je nu gemakkelijk het custom object verwijderen, zonder API call.

Verbeterde voorvertoning van de doelvoorwaarden

Als je in een automatisering met je muis over de doelstap zweeft, krijg je nu een voorvertoning van de ingestelde voorwaarden te zien.

Februari 2023

Nieuwe social media knoppen en mogelijkheid om ze zelf toe te voegen 

Het is mogelijk om een custom social media knop toe te voegen en te linken naar elke website die je maar wil.

Verbeterde filter mogelijkheden bij het takenoverzicht

In het deals- en takenoverzicht is het nu mogelijk om standaard te filteren op bijvoorbeeld een bepaalde dealeigenaar of taakverantwoordelijke.

Meer valuta’s mogelijk bij accounts en deals

Bij het aanmaken van een deal kun je nu tussen meer valuta’s kiezen via het dropdown menu

Verbeterde MFA voor betere beveiliging van je account

Januari 2023

Recente activiteiten voor accounts zichtbaar

Het is nu mogelijk om de recente activiteiten van een account in te zien.

Mogelijkheid om personalisatietags in taaktitels te gebruiken

Bij het aanmaken van een taak via een automatisering, kun je nu personalisatietags in de taaktitel gebruiken.