Long Tail | Definitie en Uitleg

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

De long tail is de verplaatsing van massamarketing naar nichemarketing dat wordt mogelijk gemaakt door het internet. In de zoekmachine optimalisatie worden vrijwel altijd de zelfde zoekwoorden gebruikt waardoor het lastig is om op deze beconcurreerde zoekwoorden je vindbaarheid in de zoekmachines te verbeteren. Door hier zoekwoord combinaties van te maken kun je op ‘long tail’ zoekopdrachten vindbaar worden.

Hoe werkt dit online?

Op een populaire zoekopdracht zoals “Facebook likes” is het lastig om hoog te scoren in de zoekmachines/ Door deze zoekterm uit te breiden naar de daadwerkelijke vraag “Hoe krijg ik meer vind-ik-leuks op mijn Facebook paginaberichten?” zul je zien dat je hier eerder hoog op zult ranken. 70% van de zoekopdrachten zijn overigens de langere zoekopdrachten.

Focus op long tail

Door je te gaan focussen op de “long tail” zijn de mogelijkheden oneindig. Veel zoekopdrachten worden door ieder persoon anders gedaan. Zo kun je zoektermen gaan combineren om het maximale resultaat hieruit te behalen. In een langere zoekopdracht kun je ook meer zoekwoorden kwijt, zo kunnen anderen jouw website sneller vinden op verschillende zoekopdrachten.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.