Als leverancier van e-mailmarketing software & CRM-software wordt MailBlue door uiteenlopende bedrijven ingezet. Door het verzamelen van extra informatie over het gebruik van een klant – na het aanvragen van een proefaccount – kunnen wij de effectiviteit van onze sales-funnels verbeteren en inspelen op het gebruik van een klant.
Onze doelen met MailBlue:
- Informatie verzamelen van onze gebruikers zonder verlies van conversie;
- Optimaliseren van sales-funnels door meer relevante informatie te delen;
- Betere begeleiding bieden gedurende de onboarding van onze gebruikers.
Aan de slag met de Quiz-funnel:
Na het aanvragen van een proefaccount worden er vier korte vragen gesteld om jouw account af te ronden. Op basis van deze vragen kunnen wij een betere informatievoorziening leveren met de funnels binnen MailBlue.
De vier gestelde vragen:
> Hoeveel contacten staan er op dit moment op jouw mailinglijst?
> Welke e-mailmarketingsoftware gebruik je nu?
> Wat voor type bedrijf heb je?
> Op welke manier wil je MailBlue gaan gebruiken / inzetten?
Conversieverlies voorkomen
Doordat de eerste stap wel het aanmaken van een proefaccount is gebleven ondervinden we geen conversieverlies door het stellen van deze vragen. Ook wanneer je de vragen niet beantwoord wordt er een proefaccount aangemaakt. Opvallend is dat, doordat het lijkt alsof de vragen nodig zijn voor het aanmaken van een account, ruim 75% van alle gebruikers alle gevraagde informatie invult.
Omgaan met de gegeven antwoorden
Ieder gegeven antwoord is een mogelijkheid voor ons om andere waarde te leveren. Een startend bedrijf zonder mailinglijst heeft geen vragen over het overzetten van contacten. Hierover hoeven wij zo’n bedrijf ook niet lastig te vallen, terwijl een bedrijf met 200.000 contacten absoluut wil weten dat de overstap vlekkeloos zal verlopen.
Op basis van het type bedrijf wat je hebt, kunnen we voorbeeld-funnels en case studies versturen over hoe andere ondernemers marketing-funnels inzetten met behulp van MailBlue.
Ook kunnen wij op basis van de antwoorden besluiten om een deal aan te maken in het CRM-pakket, zodat een collega een bedrijf pro-actief nabelt om te bekijken of er extra ondersteuning nodig is bij het opzetten van marketingfunnels.
Voor het opzetten van deze quiz, survey of segmentatie maakten wij gebruik van de WordPress Plugin: SurveySlam.