Je bent als dienstverlener een expert in je vak en wilt daarom je expertise laten zien. MailBlue vormt dé tool om nieuwe klanten aan te trekken en loyale contacten te behouden: onze software helpt je bij het creëren van warme en langdurige relaties, zoals het inzetten van gepersonaliseerde communicatie. Laat je kennis zien door waardevolle tips of updates te delen en ga voor geautomatiseerde mailings in de vorm van handige herinneringen aan afspraken en follow-ups. MailBlue helpt jou als dienstverlener om je expertise te tonen en duurzame relaties met je klanten op te bouwen.
Bouw warme relaties met klanten op
Nieuwe klanten zoeken blijft een uitdaging: bouw daarom warme relaties op met bestaande klanten, zoals persoonlijke kortingen en loyaliteitsprogramma’s met automatiseringen.
Deel effectief je expertise
Jouw stapje extra maakt het verschil: deel daarom je expertise in de vorm van waardevolle content, zoals een blog met de beste tips of eerdere succesverhalen.
Ideaal voor upsell en cross-sell
Klanten nog effectiever kunnen helpen? Introduceer ze aan premium aanbiedingen, zoals uitgebreidere pakketten, of geef een korting op aanverwante diensten.
Houd klanten op de hoogte
Drukke dagen, dus grote kans om iets te vergeten: herinner de klanten daarom gemakkelijk aan afspraken met automatiseringen. Verhoog je betrouwbaarheid met informatieve updates.
Laat MailBlue met je meegroeien
Begint je business online uit zijn voegen te treden? Dat is top, want MailBlue groeit met je mee: open je account en pas gemakkelijk je e-mailmarketing naar je nieuwe wensen aan.
Als dienstverlener wil je natuurlijk zoveel mogelijk nieuwe contacten binnenhalen en bovenal trouwe klanten behouden: daar is een stukje persoonlijke aandacht voor nodig. Maar, ook andere bedrijfsactiviteiten vragen je tijd, dus hoe ga je dit tactisch aanpakken? Met MailBlue combineer je service met efficiëntie. Dankzij de slimme automatiseringen stuur je bijvoorbeeld geautomatiseerde afspraakherinneringen en optimaliseer je jouw planning. Ga voor een persoonlijke touch met een gezellige verjaardagsmail of beloon klanten met loyaliteitskortingen. En, wil je een check-in doen na een consult of een extra dienst aanbieden? Laat slimme follow-up-mails voor jou het werk doen. Zo houd jij de focus op je vak en blijf je toch betrokken bij je contacten.
Elke klant is natuurlijk anders: als dienstverlener wil je dus dat jouw dienst specifiek op de behoeften van die betreffende klant aansluit. Met MailBlue ga je voor maatwerk, ook op grote schaal. Creëer unieke doelgroepen met de segmentatie en personalisatie, gebaseerd op bijvoorbeeld interesses, en benader klanten op basis van deze specifieke behoeften. Krijg met analyses inzicht in het gedrag en stuur met slimme automatiseringen relevante updates en diensten op het juiste moment: perfect wanneer iemand bijvoorbeeld behoefte heeft aan persoonlijke begeleiding. En, weet je precies wat jouw klanten zoeken? Inspireer dan met gerichte campagnes, zoals tips, trends of exclusieve aanbiedingen. Geef jouw klanten een unieke ervaring en bouw aan langdurige relaties met MailBlue.
Alles uit je dienstverlening halen? Zet je e-mailmarketing zo effectief mogelijk in en kies uit maar liefst 850+ externe tools die jouw business naar een hoger niveau tillen. Benieuwd? Ontdek hier de meest populaire integraties voor dienstverlening.
Succesverhalen delen
Soms heb je net een extra zetje nodig: overtuig daarom met eerdere succesverhalen en benadruk de waarde van jouw dienstverlening.
Ideaal voor cross-sell/upsell
Was de eerste sessie, training of behandeling al een succes? Laat je klanten zien dat je ze nóg meer kunt bieden met aanvullende of premium diensten.
Stuur handige updates
Niets hoeven missen? Stel slimme automatiseringen in, zoals herinneringen aan of bevestigen van een afspraak.
Social media
Nog meer online zichtbaarheid? Deel je social posts in je e-mails en verhoog je aantal volgers op social media: een super toegankelijke manier om je dienst te laten zien.
Verhoog betrokkenheid
Stuur ze een gepersonaliseerde e-mail met een speciale aanbieding of een korting om je dienst weer te promoten.
Deel educatieve content
Laat zien waarom jij een expert bent en deel wekelijks of maandelijks nieuwtjes, zoals in blogs of nieuwsbrieven, om jouw expertise nog meer naar voren te laten komen.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.
Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.