Van restaurants en hotels tot recreatieparken: klantrelaties (en lekker eten!) zijn de sleutel (of mes en vork) tot succes. Met MailBlue ga je voor warme klantrelaties, net als gerechten, waardoor je gasten terug blijven komen én je ook juist nieuwe bezoekers aantrekt. Ga voor smakelijke beloningen met loyaliteitsprogramma’s, zoals exclusieve aanbiedingen, en breng de leukste events onder de aandacht met gepeperde campagnes. Stuur geautomatiseerde updates als reserveringsbevestigingen voor een vlekkeloze service of deel het ‘menu van de week’ met een nieuwsbrief. Ga voor een ‘Welkom thuis, maar dan van huis’ met MailBlue.
Stuur automatisch verse updates
Een nieuwe reservering of wil je gasten herinneren aan toekomstige events? Houd hem of haar op de hoogte met automatisch verstuurde mails, zoals bevestigingen of reminders.
Verhoog de loyaliteit van gasten en klanten
Laat terugkerende klanten of gasten zien dat je hen waardeert en beloon ze met (verjaardags)kortingen via een loyaliteitsprogramma. Ideaal om de band te versterken.
Maak seizoensgebonden campagnes
De lekkerste seizoensgerechten of speciale arrangementen tijdens Pasen of Valentijnsdag? Creëer creatieve campagnes en leg je klanten of gasten in de -culinaire- watten.
Ontdek waar het beter kan
Volg de resultaten van je acties en campagnes en analyseer waar het beter kan: zo kun je jouw e-mailmarketing verbeteren en nog effectiever inzetten.
Laat MailBlue met je meegroeien
Worden er steeds meer tafels bezet en wijnglazen geschonken? Of je nu een kleine of grote keuken hebt: pas je e-mailmarketing gemakkelijk aan in je MailBlue-account.
In één keer al je gasten bedienen? Dat doe je met de slimme automatiseringen van MailBlue. Heb je een online menukaart in de vorm van data van je klanten? Serveer ze dan persoonlijke en relevante content met geautomatiseerde mailings. Online reserveringen? Die worden automatisch bevestigd, evenals boekingen en de aankoop van tickets. Of, denk aan herinneringen aan events of reserveringen om de kans op no-shows zo klein mogelijk te maken. Wil je graag de loyaliteit van je klanten belonen? Trakteer ze dan op exclusieve en persoonlijke deals. Richt jij je op de service? Laat MailBlue automatisch de biertjes tappen en effectief de juiste boodschap op het juiste moment (thuis)bezorgen.
Kinderen, senioren, stelletjes of juist grote families: iedere gast is uniek. Met MailBlue speel je hier dan ook moeiteloos op in. Creëer unieke doelgroepen en segmenteer je gasten op basis van voorkeur, zoals familie-uitjes, romantische diners of juist zakelijke gasten, om zo de perfecte, persoonlijke aanbieding te doen. Ook zijn deze segmenten ideaal voor campagnes, want hiermee stuur je altijd relevante content naar de juiste doelgroep. En, heb je een speciaal arrangement voor bijvoorbeeld de feestdagen of een nieuwe menukaart op basis van seizoensgerechten? Met geautomatiseerde nieuwsbrieven blijven al je contacten up-to-date. Serveer je gasten met MailBlue precies wat ze willen nog vóór ze erom vragen.
Met MailBlue geef je jouw gasten precies wat ze willen nog vóór ze erom vragen.
Je horeca- of recreatiebedrijf extra groot op de menukaart zetten? Zet je e-mailmarketing zo effectief mogelijk in en kies uit maar liefst 850+ externe tools die jouw business naar een hoger niveau tillen. Benieuwd? Ontdek hier de meest populaire integraties voor horeca & recreatie.
Automatische herinneringen
Een gereserveerde tafel of geboekt evenement? Stuur klanten of gasten automatisch een handige herinnering per mail of SMS.
Heractiveer gasten
Online in slaap gevallen gasten? Heractiveer ze met een speciale aanbieding of korting, zoals voor een weekend weg.
Stuur handige updates
Wijzigingen van winkeltijden op speciale dagen of verjaardagskortingen? Stuur je klanten de meest handige updates via automatiseringen.
Deel inspirerende blogs
Soms is iemand nog in een oriënterende fase: deel daarom inspirerende blogs of sneak peek, laat zien wat er allemaal mogelijk is en verhoog zo de betrokkenheid van je klanten of gasten.
Maandelijkse nieuwsbrieven
Nieuw seizoen in aantocht of andere nieuwtjes? Deel de leukste updates of tips in maandelijkse nieuwsbrieven, zoals de nieuwste seizoensgerechten of aankomende events.
Duurzaamheid
Werk je bijvoorbeeld met lokale producten? Laat het naar voren komen voor een stukje authenticiteit en hoe jouw onderneming op deze wijze duurzaam te werk gaat.
Persoonlijke aanbevelingen
Laat zien dat je precies weet wat gasten of klanten willen gebaseerd op hun (be)zoekgeschiedenis en doe persoonlijke aanbevelingen op basis van hun interesse.
Social media
Een catchy bericht op social media? Deel deze via de mail met je klanten om ze aan te sporen je op sociale kanalen te volgen om hierdoor ook je online zichtbaarheid te vergroten.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.
Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.