Lidmaatschappen en abonnementen draaien niet alleen om nieuwe klanten werven: vooral het behouden van je bestaande klanten is de sleutel tot succes. E-mailmarketing is daarom onmisbaar. En, MailBlue helpt je hier graag bij. Geef nieuwe contacten een warm welkom met een reeks aan automatische welkomstberichten of stuur juist een attent verjaardagsberichtje voor een persoonlijke touch. Zie je dat een abonnement bijna ten einde komt? Bied voortijdig extra waarde zodat contacten bij je blijven. Met MailBlue bouw je aan sterke en duurzame klantrelaties en vergroot je de loyaliteit.
Maak het persoonlijk
Krijg inzicht in gedrag en interesses en laat zien dat je weet waar klanten behoefte aan hebben, zoals pakketten op maat of gericht advies, en maak het contact persoonlijk.
Verstuur automatisch informatie
Een rondleiding voor nieuwe leden, verjaardagsmails, maandelijkse nieuwtjes of juist een verlenging van het abonnement? Verstuur met slimme automatiseringen informatie op maat, afgestemd op de klant.
Verhoog de betrokkenheid
Deel motiverende succesverhalen, inspirerende blogs of ga voor persoonlijke begeleiding en vergroot de betrokkenheid van klanten bij jouw dienst.
Ontdek waar het beter kan
Meet de effectiviteit van jouw campagnes met analytics en ontdek waar je nog meer kunt verbeteren en optimaliseren om het maximale uit je e-mailmarketing te halen.
Laat MailBlue met je meegroeien
Merk je dat er behoefte is aan meer, zoals een hoger aantal contacten of meer functionaliteiten? Pas je e-mailmarketing gemakkelijk aan in je account.
Een sterk abonnement begint bij een goede introductie en continue betrokkenheid bij je (nieuwe) klant. MailBlue helpt je dan ook om relevante boodschappen op het perfecte moment te sturen. Heb je een nieuwe inschrijving? Geef een welkom gevoel met diverse welkomstberichten en deel eerdere succesverhalen zodat direct de waarde versterkt wordt, wat ook de motivatie meteen stimuleert. Ook tijdens het lidmaatschap, zoals een paar maanden verder, wil je jouw betrokkenheid tonen: vier daarom mijlpalen van de klant, zoals 3 of 6 maanden lidmaatschap, in de vorm van kortingen op bepaalde producten of stuur persoonlijke aanbevelingen op basis van gebruik.
Het voorkomen van opzeggingen is voor lidmaatschappen en abonnementen essentieel: MailBlue helpt je om de churn, ook wel het verloop, te verlagen middels proactieve strategieën. Merk je bijvoorbeeld dat een lid minder actief is? Stuur een heractivatiemail of biedt, wanneer er behoefte is aan meer, premium pakketten aan die beter aansluiten op de behoefte(n). Deel waardevolle tips en inzichten om de engagement te verhogen of biedt loyale of inactieve klanten exclusieve voordelen om hen voor hun lidmaatschap te belonen. Ook kun je contacten een optie geven om tijdelijk te stoppen en dus te pauzeren: dit voorkomt een volledige opzegging. Met MailBlue verminder je dus de churn door extra waarde te bieden en bouw je aan sterke en duurzame klantrelaties.
Zo effectief mogelijk je e-mailmarketing inzetten? Kies uit maar liefst 850+ externe tools die jou kunnen helpen bepaalde doelen te bereiken. Ontdek hier de meest populaire integraties voor lidmaatschappen en abonnementen.
Gepersonaliseerde updates
Een verlenging van een abonnement of een verjaardagswens? Stuur je klanten via slimme automatiseringen gepersonaliseerde berichten.
Persoonlijke begeleiding
De een wil A, de ander B: biedt daarom persoonlijke begeleiding aan waarbij jouw dienst bijdraagt aan het bereiken van dit specifieke doel.
Ideaal voor upsell-aanbod
Is er behoefte aan meer? Bied je klanten een premium aanbod aan, zoals personal training of een-op-een-sessies met gericht advies.
Deel inspirerende succesverhalen
Niets werkt zo overtuigend als het woord van eerdere gelukkige klanten: laat de waarde van jouw dienst zien met inspirerende succesverhalen van anderen.
Schrijf motiverende blogs
Aantonen dat jij de ultieme expert bent? Deel motiverende blogs met tips om te laten zien dat jij kennis van zaken hebt en mensen bij jou moeten zijn
Social media
Deel mooie successen op social media om betrokkenheid en interactie met je (nieuwe) volgers te vergroten en je dienst nog meer op de kaart te zetten.
Martijn van Tongeren
Internet Marketing Unie
“Het krachtige van MailBlue zijn de segmentatiemogelijkheden. Een mailtje is niet altijd voor iedereen op onze lijst relevant, maar door slim gebruik te maken van de mogelijkheden (heeft iemand wel/niet geopend, in wat voor tijdzone zit hij/zij, heeft hij/zij geklikt op de link in een e-mail, etc.) kunnen we ervoor zorgen dat de juiste persoon, de juiste e-mail op het juiste moment ontvangt.
Door MailBlue te gebruiken hebben we per direct onze open-rates verhoogd, bereiken we een groter gedeelte van onze lijst en hebben we veel beter inzicht in de cijfers van onze business, waardoor we veel makkelijker kunnen opschalen.”
Jeroen
Bloemetjebezorgen.nl
“Met MailBlue kan ik nu veel meer. Mijn processen automatiseren, mijn klanten een persoonlijke ervaring geven. Ik vind het ook makkelijk in gebruik, je kunt de diepte in maar dat hoeft niet. Ook fijn: MailBlue heeft duizenden klanten, maar ik voel me nooit een nummer. Ik heb snel antwoord op vragen en een oplossing bij problemen. Als je je klantreis op een makkelijke manier wil automatiseren en verder wil gaan dan standaard nieuwsbrieven, dan kom je bij MailBlue uit.”
Hanneke Wessel
VA school
“Alleen al met het proces voor nieuwe aanmelders besparen we nu 300 uur en € 16.500,- in geld, elk jaar. Dat is duurzaam resultaat, met een eenmalige inrichting. Los van die tijds- en geldwinst levert het ons rust en overzicht op. Het is geregeld, aan alles is gedacht. Ook voor onze klanten is het fijn, het aanmelden verloopt superklantvriendelijk en foutloos. Als VA zou ik toch moeten weten wat uitbesteden en automatiseren mag opleveren, maar deze positieve impact op ons bedrijf heb ik echt onderschat.”
Maak je gebruik van een ander
e-mailmarketingsysteem? Ontdek hoe wij kunnen helpen om over te stappen naar MailBlue.
Plan een afspraak in met een van onze experts voor een op-maat-gemaakt advies.