De kracht van de 9-word e-mail

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

Graag willen we met je delen wat de kracht van een 9-word e-mail is!

Vandaag de dag worden we overladen met berichtjes. We leven in het zogenoemde ‘WhatsApp’ tijdperk waarbij we regelmatig onze smartphone er bij pakken om snel even een berichtje te lezen. Ook e-mails worden steeds vaker op een mobiel geopend. Daar kun jíj handig op inspelen.

Langere mails worden waarschijnlijk wel gelezen door je achterban, maar als je hier een vraag in stelt zul je merken dat je er toch weinig reacties op ontvangt. En dat is nou precies waar je op zit te wachten: interactie. De kracht van een 9-word e-mail schuilt dan ook in het feit dat het een kort berichtje is. Het is alsof je even een appje stuurt. Je stelt hierin een korte vraag en toont persoonlijke interesse in je contacten. De kans is dan vele malen groter dat je er werkelijk respons op ontvangt.

De reacties die je ontvangt kunnen kort zijn of wellicht hele alinea’s lang. Dit is ook afhankelijk van het feit of jij ze precies op het moment mailt dat zij een probleem of vraag hebben, waar je ze dan direct mee kunt helpen. Ook als je contacten niet zozeer een vraag hebben, maar je wel een korte reactie sturen, ben je toch weer even in ’top of mind’ bij hen terecht gekomen. Mochten zij in de toekomst op zoek zijn naar een product of oplossing voor hun probleem, dan is de kans groter dat ze bij jou aankloppen. Er is immers al contact geweest, en mensen zijn sneller geneigd om bij een vriend of ‘kennis’ te kopen dan bij een wildvreemde. Breng dus het gesprek op gang met een 9-word e-mail!

Tips & tricks:

  • Breng het gesprek op gang door een korte vraag te stellen, zoals: “Wat vond je van mijn training?” of “Kan ik je nog helpen met..?”.
  • Plaats alleen tekst in de mail, geen verdere opmaak, zodat er geen afleiding is.
  • Maak de mail persoonlijk door de voornaam te noemen in de mail, maak dus gebruik van de personalisatie tags.
  • Gebruik geen hoofdletter in je onderwerpregel, zodat het nog persoonlijker overkomt.

Oh, en wees voorbereid op veel respons.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.