E-mail je (potentiële) klanten nu altijd op het juiste moment! Predictive sending, ofwel voorspellende verzending, is een nieuwe optie binnen MailBlue waardoor jij met 1 klik de mails naar je klanten altijd exact op het juiste moment kunt versturen. Stuur eenvoudig je mail per specifiek contact altijd op het perfecte moment. Dit zorgt natuurlijk ook direct voor meer betrokkenheid vanuit je contacten met jouw mailings. Let op: deze functionaliteit is enkel beschikbaar in het Professional pakket van MailBlue.
De juiste verzendtijd. Hoe het werkt:
Hoe voorspelt voorspellende verzending het juiste moment van het verzenden van je mail?
Stap 1: Zet voorspellende verzending aan
Wanneer je een e-mailactie toevoegt binnen een automatisering, klik je simpelweg op de checkbox: ‘verzend met voorspellende verzending’.
Stap 2: Analyse van de resultaten
Per contact wordt de data binnen MailBlue geanalyseerd: aan ieder uur binnen een dag wordt een bepaalde waarde toegekend aan het contact. Dit is gebaseerd op de tijd waarop dit contact normaal gesproken zijn of haar e-mails opent. Deze data wordt door MailBlue dus gebruikt om het meest geschikte moment per contact te kunnen bepalen.
Stap 3: De open rates stijgen
Je kunt de aanbevolen verzendtijd inzien én de tijd waarop de mail daadwerkelijk verstuurd is vanuit MailBlue naar een contact. De rapportages geven je waardevol inzicht in het gedrag van je contacten.
Door te werken met slimme automatiseringen kun je de betrokkenheid van je contacten verhogen. Met deze eenvoudige functionaliteit heb je direct invloed op de betrokkenheid van je contacten met je mails. Wanneer je mails vaker worden geopend, zal natuurlijk uiteindelijk ook je conversie stijgen. De functionaliteit ‘voorspellende verzending’ maakt marketing meteen een stuk eenvoudiger, doordat je nu niet meer hoeft te gokken naar de beste verzendtijd van je mail. Je kunt nu dus heel eenvoudig maatwerk leveren. De optimale verzendtijd per individueel contact schakel je letterlijk met 1 druk op de knop in. Meer betrokkenheid vanuit je contacten met je mails, zorgt ervoor dat er ook meer data verzameld kan worden. En hoe meer data; hoe gerichter de verzendtijd van een volgend bericht vanuit jou naar hen zal zijn. De rapportages geven je helder inzicht over het gedrag van je (potentiële) klanten. Doe er dus zeker je voordeel mee!