A/B test
automations
Vergelijk jouw automation flows en bepaal welke de beste resultaten oplevert
A/B test
automations
Vergelijk jouw automation flows en bepaal welke de beste resultaten oplevert
Wat is een A/B test?
Een A/B test, ook wel een split test, meet de resultaten van verschillende varianten van dezelfde mail om zo te achterhalen welke versie beter werkt. Door dit soort testen uit te voeren kun je achterhalen welke versie het meest geschikt is om grootschalig uit te zetten omdat deze de meeste clicks en opens oplevert.
Split test je automations
Met MailBlue kun je dit ook doortrekken naar automations. In plaats van dat je varianten van eenzelfde mail met elkaar vergelijkt, kun je gehele automation flows met elkaar vergelijken. Zo kun je gemakkelijk achterhalen welke flow de beste resultaten oplevert.
Wat is een A/B test?
Een A/B test, ook wel een split test, meet de resultaten van verschillende varianten van dezelfde mail om zo te achterhalen welke versie beter werkt. Door dit soort testen uit te voeren kun je achterhalen welke versie het meest geschikt is om grootschalig uit te zetten omdat deze de meeste clicks en opens oplevert.
Split test je automations
Met MailBlue kun je dit ook doortrekken naar automations. In plaats van dat je varianten van eenzelfde mail met elkaar vergelijkt, kun je gehele automation flows met elkaar vergelijken. Zo kun je gemakkelijk achterhalen welke flow de beste resultaten oplevert.
Welke automation flow levert jouw de meeste conversies op?
Met de split test functionaliteit kun je gehele automation flows met elkaar vergelijken. In plaats van dat je dus let op de meeste opens of clicks, gaat het er nu op welke flow jou uiteindelijk de meeste klanten heeft opgeleverd. Welke automation flow levert de meeste conversies op?
Creëer de perfecte marketingflow
Achterhaal hoe vaak je moet mailen, hoe lang je moet wachten tussen de e-mails en wat voor soort aanbiedingen er uiteindelijk voor zorgen dat je contacten overgaan tot aankoop.
Benieuwd hoe dit werkt? Lees hier hoe je een split-test in een automatisering van MailBlue uitvoert.












Welke automation flow levert jouw de meeste conversies op?
Met de split test functionaliteit kun je gehele automation flows met elkaar vergelijken. In plaats van dat je dus let op de meeste opens of clicks, gaat het er nu op welke flow jou uiteindelijk de meeste klanten heeft opgeleverd. Welke automation flow levert de meeste conversies op?
Creëer de perfecte marketingflow
Achterhaal hoe vaak je moet mailen, hoe lang je moet wachten tussen de e-mails en wat voor soort aanbiedingen er uiteindelijk voor zorgen dat je contacten overgaan tot aankoop.
Benieuwd hoe dit werkt? Lees hier hoe je een split-test in een automatisering van MailBlue uitvoert.
Vandaag nog uitproberen?
Vandaag nog starten?
Wat kun je split testen?
Alles wat je aan een automation kunt toevoegen, kun je A/B testen. Bepaal de uiteindelijke winnaar op basis van conversies, open rate of elke andere factor die voor jouw belangrijk is. Test bijvoorbeeld:
Wat kun je split testen?
Alles wat je aan een automation kunt toevoegen, kun je A/B testen. Bepaal de uiteindelijke winnaar op basis van conversies, open rate of elke andere factor die voor jouw belangrijk is. Test bijvoorbeeld: